Uczniowie klasy 2b wzięli udział w Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0, którego celem było rozwijanie pasji do książek i doskonalenie umiejętności czytania.

Tym razem dzieci zmierzyły się z przygodami niesfornego kota Cukierka z lektury „Cukierku, Ty łobuzie” Waldemara Cichonia. Jednak nie była to zwykła lekcja - pytania do lektury zostały zakodowane w kodach QR tworząc „Książkowy quiz”.

Zabawa rozpoczęła się od przypomnienia najważniejszych wątków książki oraz krótkiej rozmowy o tym, co najbardziej spodobało się uczniom w przygodach Cukierka - rezolutnego kota, który swoją łobuzerską naturą wpędził rodzinę w liczne perypetie.

Następnie dzieci wyruszyły na poszukiwanie zakodowanych pytań. Za pomocą telefonów z aplikacją do odczytywania kodów QR, uczniowie skanowali kody, które przenosiły ich do ukrytych pytań związanych z treścią lektury. Następnie na specjalnej karcie odpowiadali na pytania. Każde pytanie było inne- od prostych dotyczących bohaterów, po bardziej szczegółowe zagadki wymagające uważnej znajomości książki.

Zadanie sprawiło uczniom wiele radości. Każda poprawna odpowiedź była nagradzana punktami. Osoby, które zdobyły najwięcej punktów otrzymały nagrody.

Program pokazał, że czytanie to nie tylko obowiązek, ale także świetna zabawa. Uczniowie mogli nie tylko wykazać się znajomością lektury, ale także rozwijać umiejętności cyfrowe i kreatywność. Skanowanie kodów, poszukiwanie zagadek i udzielanie odpowiedzi sprawiło, że lekcja stała się dynamiczna i angażująca.

#NarodowyProgram RozwojuCzytelnictwa2.0

Karolina Pasek