Uczniowie klasy Ib włączyli się w realizację zadań Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

W skupieniu wysłuchali książki Wandy Chotomskiej „Pięciopsiaczki”, która opowiada o poszukiwaniu nowych domów dla pięciorga szczeniąt. Po krótkim podzieleniu się wrażeniami z poznanej lektury, dzieci przystąpiły do wykonania lapbooka, czyli tematycznej książeczki związanej z „Pięciopsiaczkami”. Była to doskonała okazja do sprawdzenia na ile zrozumiały i zapamiętały treść książki.

Zadania dostosowane były do możliwości uczniów klasy pierwszej, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z nauką czytania i pisania. Materiały do niektórych zadań były częściowo przygotowane, inne należało wykonać samodzielnie. Dzieci pracowały w grupach. Każdy starał się wykonać swoją pracę jak najlepiej. Powstały piękne portrety zarówno piesków, jak i członków rodziny Karoliny, które następnie dzieci samodzielnie podpisały lub ułożyły imiona z liter. Na harmonijce w kształcie kości zilustrowały obowiązki właściciela psa. Książeczka została wzbogacona różnymi kieszonkami, np. w formie budy dla psa, do których włożone zostały zadania typu: Dopasuj imię, Ułóż puzzle. Uczniowie, w sposób plastyczny, wyjaśnili, co oznacza związek frazeologiczny „pogoda pod psem”.

Podczas tworzenia książeczki dzieci świetnie się bawiły, rozwijały umiejętności polonistyczne, plastyczno-techniczne, uczyły się planowania oraz współpracy w grupie zadaniowej. Ciekawe, angażujące uczniów metody omawiania lektury pomagają obudzić w nich motywację do czytania książek. Do przygotowanego wspólnie lapbooka z pewnością będą zaglądać wielokrotnie. Wrócą też do książki Wandy Chotomskiej „Pięciopsiaczki”, tym razem by przeczytać ją samodzielnie.

Wioleta Cierniak