Dni od 29 stycznia do 2 lutego były wyjątkowym czasem dla uczniów, jak i nauczycieli, Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Margoninie. W ramach projektu „ERASMUS” gościliśmy przedstawicieli szkół z Anglii - Bolton Brow Primary School i Triangle Primary School, Irlandii - St. Paul’s School, Niemiec - Christian Morgenstern Schule oraz z Hiszpanii - La Salle School.
Tematem przewodnim spotkania były Prawa Dziecka. Głównym zadaniem zespołu nauczycieli było stworzenie piosenki na temat praw dziecka w rodzimych językach szkół uczestniczących w projekcie. Nasi uczniowie mieli okazję uczestniczyć w lekcjach prowadzonych przez naszych gości, które składały się z prezentacji szkoły oraz gier i zabaw. W poniedziałek wszyscy uczestniczyliśmy w obchodach Dnia Języków Obcych, a w piątek w obchodach Dnia Patrona Szkoły, podczas których goście prezentowali swoje szkoły dla przybyłych na apel przedstawicieli lokalnych władz, jak i rodziców uczniów.
Program projektu obejmował również szkolenie dotyczące praw dziecka w szkole, które poprowadziła w języku angielskim pani Anna Hernandez - Połczyńska, była absolwentka naszej szkoły, obecnie pracownik Centrum Praw Dziecka w Poznaniu.
W środę, po wycieczce naszych przyjaciół z zagranicy do Poznania, w Hotelu w Sypniewie odbyło się wieczorne spotkanie z Burmistrzem Miasta i Gminy Margonin panem Januszem Piechockim oraz panem Franciszkiem Wyrwą – Sekretarzem Gminy Margonin.
Czas pobytu w Polsce był nie tylko czasem pracy. Nasi goście poznali kroki Poloneza, skosztowali dań z polskiej kuchni, podczas poczęstunku przygotowanego w szkole. Uczestniczyli w zajęciach z aerobiku prowadzonych przez panią Renatę Szymanowską, podczas których również pan David Núñez González - nauczycieli z Hiszpanii - poprowadził część zajęć opartych na Body Combat. Kolejnym elementem wizyty był Alpakoland w Klotyldzinie czy wspólna gra w kręgle wszystkich nauczycieli, która była ostatnim spotkaniem i zarazem podsumowaniem pobytu w Polsce.
Mamy nadzieję, że dzięki udziałowi w projekcie uczniowie naszej szkoły uwierzyli, że warto uczyć się języków obcych i nieustannie rozwijać swoje językowe umiejętności.